Biała Podlaska i Terespol bez barier
Dodano: 30 października 2018
Na stacjach w Białej Podlaskiej i Terespolu będą nowe, wygodne perony oraz przejścia podziemne z windami. W Małaszewiczach podróżni korzystają już ze zmodernizowanych peronów. Rozpoczynają się prace przy budowie wiaduktu w Białej Podlaskiej. Na czas najcięższych prac przewidziane są zmiany w komunikacji.
Na stacji w Białej Podlaskiej komfort obsługi pasażerów zwiększy się dzięki przebudowanym peronom. Będą nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Antypoślizgowa nawierzchnia peronów z liniami prowadzącymi ułatwi poruszanie się osób niedowidzących i niewidomych. Podziemne przejście dla pieszych z windami zapewni dogodną komunikację. Obecnie na stacji kontynuowane są prace odwodnieniowe i budowa nowych torów.
Mieszkańcy nowych osiedli oraz studenci szkoły wyższej, dzięki nowemu przystankowi Biała Podlaska Rozrządowa zyskają lepszy dostęp do kolei. W terenie już widać perony. Ich wyposażenie będzie odpowiadało również potrzebom osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Bezpieczniej przez tory
W Białej Podlaskiej rozpoczęła się budowa wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulicy Lubelskiej. Nowy obiekt nie tylko zwiększy poziom bezpieczeństwa, ale usprawni system komunikacji w mieście. Wykonawca zaplanował prace z zachowaniem ruchu kolejowego. Aby odpowiednio przygotować i zabezpieczyć teren będą przygotowane specjalne konstrukcje. Dla bezpieczeństwa, na kilka dni podczas prac wstrzymany będzie ruch pociągów.
Dla podróżnych wygodniejsze stacje
Na stacji Terespol kontynuowana jest budowa nowych peronów. Prowadzone są prace przy przebudowie przejścia podziemnego. Obiekt będzie wyposażony w windy. Takie rozwiązanie zwiesza dostępność dla podróżnych i torów. Na stacji wykonawca pracuje również przy budowie linii energetycznych oraz sieci trakcyjnej. W Małaszewiczach podróżni już korzystają z nowych peronów. Obecnie budowana jest nowa nastawnia oraz nowa sieć trakcyjna. Zmieniają się tory.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. usprawni regionalne i międzynarodowe połączenia kolejowe. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zmiany wpłyną na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego. Poprawi się bezpieczeństwo i komfort podróżnych.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Łączną wartość projektu wynosi ponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.
Czytaj również
- Kierowcy blokują Zieloną
- Karnety dla niepełnosprawnych
- Niepełnosprawni kibicują Unii
- Podniebne przestworza dla niepełnosprawnych
- Złoto dla Kucharczyk
- Niepełnosprawni grają w tenisa ziemnego
- Mniej barier w Urzędzie Gminy Powidz
- VII LO w Bydgoszczy w nowej odsłonie
- Szpital w Brzesku bardziej dostępny
- Ratownicy z Sosnowca w nowej siedzibie
- Klub seniora bez barier w Chełmie
- Odnowią świetlicę wiejską w Grodzisku
- REKLAMA | ANS – Uczelnia bez barier
- Ekopracownia w szkole we Wschowie
- Magistrat w Łęczycy bez barier