Z Dęblina do Radomia bez barier
Dodano: 19 marca 2019
Na stacji w Dęblinie zakończył się kolejny etap prac realizowanych w ramach modernizacji trasy z Lublina do Warszawy. Po ponad rocznej przerwie dzięki nowym torom i rozjazdom pociągi wróciły na odcinek Dęblin – Bąkowiec. Pasażerowie korzystają z dwóch peronów i przejścia podziemnego.
W Dęblinie gotowy jest już cały peron nr 2. W grudniu udostępniono jedną krawędź, co umożliwiło przywrócenie ruchu pociągów do Łukowa. Pasażerowie otrzymali nowe ławki, oświetlenie i gabloty informacyjne. W najbliższy weekend oddana zostanie druga krawędź. Zakończyła się budowa szerokiej wiaty, która osłoni podróżnych przed deszczem.
Na jednokrawędziowym peronie nr 1 przy dworcu ułożono płyty peronowe i nową nawierzchnię. Wybudowano nowe chodniki. Montowane jest oświetlenie. Od niedzieli z peronu skorzystają podróżni. W trakcie budowy znajduje się peron wyspowy nr 3. Obiekt zostanie oddany do użytku w czerwcu br.
Po zakończeniu modernizacji pasażerowie będą korzystać z trzech wygodnych peronów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki i tablice z rozkładami jazdy. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym.
Bezpieczną drogę do pociągu zagwarantuje nowe przejście podziemne wyposażone w pochylnie i trzy windy. Powstały już ściany, zadaszenie tunelu oraz schody prowadzące na perony. Obecnie przejście umożliwia dojście do peronu nr 2.
Czytaj również
- Kierowcy blokują Zieloną
- Karnety dla niepełnosprawnych
- Niepełnosprawni kibicują Unii
- Podniebne przestworza dla niepełnosprawnych
- Złoto dla Kucharczyk
- Niepełnosprawni grają w tenisa ziemnego
- Starostwo w Białej Podlaskiej bez barier
- Przedszkole bez barier w Lesznie
- Kolorowy plac zabaw w Kępnie
- ZPO w Policznie bardziej nowoczesny
- Opieka i rehabilitacja w Radziszowie
- Szpital w Limanowej bardziej dostępny
- REKLAMA | ANS – Uczelnia bez barier
- Całodobowe leczenie w nowej siedzibie
- Przedszkole bez barier w Łodzi