Dzisiaj jest 19 Lipca 2019, Piątek, imieniny obchodzą:

Warszawa Powązki bardziej dostępna

Dodano: 30 kwietnia 2019

Rozpoczęła się budowa nowego przystanku na linii obwodowej. Warszawa Powązki zapewni lepsze dojazdy do pracy i do szkoły. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują kładkę na perony, która dodatkowo połączy dzielnice Wolę i Żoliborz. Perony wraz z wiatami będą gotowe w czwartym kwartale.

 

Nowy przystanek zostanie wybudowany po stronie północno - wschodniej wiaduktu przy ulicy Powązkowskiej. Powstaną dwa perony usytuowane po wolskiej stronie wykopu. Jeden będzie pomiędzy torami, drugi pomiędzy torem, a skarpą. Perony będą podobne do tych, z których od października zeszłego roku korzystają pasażerowie linii obwodowej Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia. Platformy będą miały długość 200 metrów i wysokość 76 cm, co umożliwi wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na każdym peronie wybudowane zostaną dwie długie funkcjonalne wiaty, które przykryją około 70 proc. powierzchni dostępnej dla podróżnych. Oświetlenie ledowe zapewni dobrą widoczność po zmroku. O odjazdach i przyjazdach pociągów pasażerowie dowiedzą się z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Będą tablice, infokioski oraz gabloty informacyjne. Ustawione zostaną ławki i miejsca odpoczynku na stojąco.

PLK połączy Żoliborz z Wolą

W ramach inwestycji wybudowane zostaną wygodne i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności dojścia na perony. Z wiaduktu drogowego na peron pomiędzy torami dostaniemy się schodami oraz windą. Do peronu na skraju torów od strony Powązkowskiej wybudowana zostanie pochylnia i schody.

Na przystanek będzie można dojść także nową kładką od ulicy Duchnickiej, która połączy także dzielnice Wolę i Żoliborz. Dzięki inicjatywie kolejarzy, we współpracy z władzami dzielnicy, kładka przechodzi w miejską drogę od strony Woli. Nowe rozwiązanie warunkowało rozpoczęcie prac. Konieczne były zmiany w projektach, bez których inwestycja nie mogła się rozpocząć.

Przystanek Warszawa Powązki jest budowany w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”, który współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę. Wartość umowy, dotyczącej bieżącej realizacji projektu wynosi 208 mln zł brutto. Dofinansowanie z UE wynosi 85 proc.

Czytaj również