Dzisiaj jest 28 Marca 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Trasa Poznań – Warszawa bez barier

Dodano: 09 lutego 2017

Więcej pociągów, lepiej wyposażone, dostosowane dla niepełnosprawnych perony, sprawniejsze połączenia regionalne – to ważne dla pasażerów efekty przebudowy trasy Poznań - Warszawa. PLK wspólnie z przewoźnikami i samorządem planują sprawną komunikację zastępczą podczas planowanych od czerwca prac modernizacyjnych.

 

Dobry plan – szybka modernizacja i sprawna komunikacja zastępcza

Między czerwcem 2017 r. a lipcem 2018 r. zaplanowano zamknięcie 60 km odcinka Podstolice – Konin. Od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. wstrzymanie ruchu i najcięższe prace modernizacyjne będą prowadzone na 40 km odcinku Konin – Barłogi.

– Równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy. Wykonamy w tym czasie bardzo duży zakres prac. Planujemy wspólnie z partnerami tzn. przewoźnikami i samorządem, optymalne dla pasażerów zmiany w komunikacji – mówi Sebastian Mech, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PLK wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego ustaliły, że do obsługi ruchu regionalnego, w czasie prowadzonych robót, na zamkniętych odcinkach będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pasażerowie pojadą między innymi drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2.

Takie przejazdy zaplanowano:

– między Koninem a Wrześnią od czerwca 2017 r. do lipca 2018 r.

– między Koninem a Barłogami od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r.

Orientacyjny czas przejazdu autobusami:

– na odcinku Września – Konin, z postojami na wszystkich kolejowych stacjach

i przystankach, planowany na około 115 minut.

– na odcinku między Poznaniem a Koninem bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) planowany na około 100 minut.

Zmiany w komunikacji dotyczą także pasażerów pociągów dalekobieżnych. Informacje już podaje przewoźnik. Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną: Poznań – Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno – Warszawa. Proponowana trasa jest najszybszym możliwym bezpośrednim połączeniem między miastami. Czas podróży zmieni się o około 40 minut.

Przebudowa trasy podwoi możliwości linii. Pociągi dalekobieżne pojadą z prędkością 160 km/h. Skróci się czas podróży m.in. składów regionalnych. Planowane zmiany to krótsze podróże:  na trasie Poznań – Konin o około 15 minut, między Sochaczewem a Koninem o około 35 minut., między Koninem a Kutnem o około 20 minut.

Kompleksowo zmodernizowane zostaną stacje Łowicz, Kutno, Koło i Konin. Wybudowane zostaną nowe perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także w Podstolicach, Koninie Zachód, Kutnie Azory, Mysłakowie i Leonowie poprawi się standard obsługi pasażerów. Wygodną podróż zapewnią wyższe perony wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. W Koninie, Kutnie i Łowiczu wybudowane zostaną nowoczesne Lokalne Centra Sterowania (LCS). Umożliwią one sprawne prowadzenie ruchu pociągów na linii między Poznaniem  a Warszawą.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w kwietniu wyłonią wykonawców modernizacji odcinka między Swarzędzem a Sochaczewem na trasie Poznań - Warszawa. Szacowany koszt modernizacji linii to około 2,6 mld zł. Przed zatwierdzeniem dofinansowania projektu przez Komisję Europejską, wniosek PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – złożony w konkursie CEF – został pozytywnie oceniony przez niezależnych ekspertów.

Czytaj również