Dzisiaj jest 5 Lipca 2020, Niedziela, imieniny obchodzą:

Stacja Rzeszów Główny bardziej dostępna

Dodano: 30 czerwca 2020

Na stacji Rzeszów Główny trzy perony z windami i schodami ruchomymi oraz przejściem podziemnym będą zapewniały dogodne rozpoczęcie i zakończenie podróży. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 205 mln zł realizują umowę w ramach projektu z POIiŚ, która zapewni dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Ostatni, trzeci peron wyposażany jest w wiatę.

 

Na stacji Rzeszów Główny do dwóch nowych peronów dołączy peron 3. Już stoi główna konstrukcja. Układana jest nawierzchnia z płyt granitowych. Widać montaż wiaty. Latem będą schody ruchome oraz windy.

Wykonawca kontynuuje prace w przejściu pod torami. Wykorzystał ładunek ok. 300 betoniarek i ponad 370 ton stali. Wzmocnił grunt pod przejściem specjalnymi palami. Roboty toczą się przy wyjściach od strony Placu Dworcowego i ul. Kochanowskiego. Podróżni korzystają już z dojścia do peronu nr 2.

Stacja Rzeszów Główny szykowana dla podróżnych to nowe, wyższe, zadaszone perony z windami i schodami ruchomymi. Nawierzchnia z liniami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Przewidziane są 4 windy: przy wejściu na peron nr 1 od strony Placu Dworcowego, przy peronach nr 2 i 3 oraz przy wyjściu z tunelu od strony ul. Kochanowskiego. Będą także 4 pary schodów ruchomych przy peronie nr 2 i 3 oraz przy wyjściach od strony Placu Dworcowego i ul. Kochanowskiego. Blisko 140 m przejście pod torami zapewni wygodny dostęp do peronów i połączy dwie części miasta.

Przy wiadukcie na ul. Batorego nowa część obiektu od grudnia zapewnia sprawny przejazd pociągów. Są gotowe konstrukcje pozostałych segmentów. Układane są tory. Prace przy wiadukcie powinny zakończyć się latem. Przebudowa wiaduktu, umożliwi poszerzenie jezdni i wyeliminuje ruch wahadłowy. Będą dwa pasy ruchu oraz chodnik i ścieżka rowerowa. Inwestycja kolejowa zapewni bezpieczny przejazd pociągów i znacznie usprawni komunikację w mieście.

Z nowego przystanku Rzeszów Zachodni, również wybudowanego w ramach projektu, można dogodniej podróżować w kierunku Lublina i Krakowa.

Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy z wykonawcą współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.

Czytaj również