Dzisiaj jest 20 Maja 2019, Poniedziałek, imieniny obchodzą:

Stacja Radymno bardziej dostępna

Dodano: 05 marca 2019

Przebudowa trasy Rzeszów – Przemyśl obejmuje m.in. stację Radymno. Podpisana umowa za 17 mln zł stworzy podróżnym lepsze warunki obsługi. Będą dwie windy i przebudowany peron. W Przemyślu zwiększy się poziom bezpieczeństwa na dwóch przejazdach. Od 2016 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły już ponad 90 mln zł ze środków budżetowych.

 

Lepszy komfort obsługi podróżnych jest już na 16 stacjach i przystankach (spośród 20) między Rzeszowem a Przemyślem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje na podkarpackiej trasie, której efektem jest wygodniejsza, sprawniejsza i bezpieczniejsza komunikacja. W tym roku rozpoczną się prace za 17 mln zł.

Na stacji Radymno przebudowany będzie peron. Pasażerowie zyskają nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Korzystne zmiany będą dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Kładka nad torami będzie wyposażona w dwie windy i wyremontowana. Na peronie i dojściach zaplanowano specjalny system oznakowania: ścieżki dotykowe, pola uwagi i pasy ostrzegawcze.

W Przemyślu na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa. Zamontowane zostaną nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji. Światła i półrogatki będą dodatkowo ostrzegały kierowców.

PLK poprawiają warunki podróży i przewozu towarów na trasie Rzeszów – Przemyśl. Od 2016 r. podróżni zyskali lepiej przygotowane 16 stacje i przystanki: Rzeszów Załęże, Strażów, Krzemienica, Łańcut, Głuchów, Kosina, Rogóżno, Grzęska, Przeworsk, Pełkinie, Jarosław, Ostrów k/Radymna, Przemyśl Zasanie, Przemyśl. Od grudnia 2018 także mieszkańcy miejscowości Niziny i Walawa maja lepsze przystanki. W bieżącym roku będzie łatwiej skorzystać z kolei także w Sośnicy Jarosławskiej oraz w Radymnie.

Prace na trasie Rzeszów – Przemyśl realizowane są w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy - Medyka i nr 92 Przemyśl - Medyka, odcinek Rzeszów - granica państwa”.Finansowanie zapewnia budżet państwa. W latach 2016 - 2018, PLK zrealizowały już inwestycje na trasie Rzeszów – Przemyśl za blisko 76 mln zł netto.

Czytaj również