Dzisiaj jest 24 Kwietnia 2024, Środa, imieniny obchodzą:

Stacja Kościan bardziej dostępna

Dodano: 09 kwietnia 2019

Nowe wiaty chronią już podróżnych na przebudowywanym peronie w Kościanie. Na stacji widać coraz więcej efektów prac. Modernizacja linii E59 z Poznania do Wrocławia postępuje też na pozostałych odcinkach. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,5 mld zł potrwa do końca 2020 r.

 

Szklane zadaszenie na peronie nr 2 w Kościanie podtrzymują stalowe podpory. Dla podróżnych stanęły dwie 80 m wiaty. Dostępna jest już jedna część platformy. Trwa wykończenie drugiej. Wkrótce zacznie się układanie kostki peronowej i montaż małej architektury. Podwyższony do 76 cm peron z antypoślizgową nawierzchnią, energooszczędnym oświetleniem LED i nowoczesnym systemem informacji zapewni lepszy komfort podróży. Peron będzie w pełni gotowy w lipcu. Podróżni pojadą z niego m.in. w kierunku Poznania lub Wrocławia.

Bezpieczne dojście na peron zapewni przebudowane przejście podziemne. W tunelu montowane są już szyby wind, z których będą mogły korzystać osoby o ograniczonej mobilności. Powstają schody na perony. W trakcie prac dostępne jest odpowiednio zabezpieczone i oznakowane przejście w poziomie szyn. Równocześnie na peronie nr 1 układane są pierwsze ścianki. Ciężki sprzęt przygotowuje podtorze. Część nowych torów wraz z siecią trakcyjną na stacji jest już ułożona.

Prace postępują też przy budowie dwóch wiaduktów w Kościanie. Gotowa jest już konstrukcja obiektu przy ul. Młyńskiej. Budowane są drogi dojazdowe. Na długości 27 m powstaną dwa pasy ruchu, chodniki i ścieżka rowerowa. Prace skończą się jesienią. Do połowy przyszłego roku potrwa natomiast budowa wiaduktu nad ul. Gostyńską. Powstaną tam dwa pasy ruchu. Oba obiekty zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe. Zwiększy się bezpieczeństwo i usprawni komunikacja w mieście. Jesienią mieszkańcy Kościana skorzystają też z podziemnego przejścia pieszo-rowerowego w ul. Wyzwolenia. Zasadnicze prace przy konstrukcji tunelu są już zakończone. Obecnie trwa wykańczanie obiektu. Po jego otwarciu mieszkańcy bezpiecznie przejdą z jednej strony torów na drugą.

Czytaj również