Dzisiaj jest 13 Listopada 2019, Środa, imieniny obchodzą:

Obudź się! Uwaga=życie

Dodano: 29 października 2019

Kampania społeczna Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie „Obudź się! Uwaga=życie” ma na celu poprawę bezpieczeństwa seniorów na warszawskich drogach. Ubiegłoroczne statystyki, opublikowane przez ZDM, pokazały, że osoby po 60. roku życia to grupa najbardziej narażona na ryzyko wypadku. Ostrożność na drodze – to jeden z fundamentalnych czynników, mających wpływ na bezpieczeństwo.

 

Jak wynika z danych Zarządu Dróg Miejskich, w 2018 roku najczęstszymi przyczynami wypadków z udziałem pieszych-seniorów na warszawskich drogach były: nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych (60,3 proc.) i nieprawidłowe cofanie pojazdów (16,8 proc.). Seniorzy najczęściej przyczyniają się do wypadków przekraczając jezdnię w miejscu niedozwolonym (14 proc.). Najwięcej wypadków z udziałem osób starszych w 2018 r. wydarzyło się w kwietniu, maju i październiku.

„Najnowsza statystyka wypadków z udziałem pieszych za 2019 rok, przygotowana przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, jest również alarmująca! Liczba śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych w Warszawie utrzymuje się na podobnym poziomie w porównaniu do ubiegłego roku, ale w skali kraju jest wyższa niż rok temu. Wypadki z pieszymi na stołecznych drogach to ponad połowa ogólnej liczby wypadków w 2019 roku” – mówi Michał Domaradzki, Dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.

Chodzenie utartymi ścieżkami, przechodzenie na czerwonym świetle, czy nieustąpienie pierwszeństwa – lista przewinień zarówno pieszych, jak i kierowców jest długa. Jedno jest pewne: wszystkie te drobne wykroczenia i złe nawyki stwarzają ryzyko utraty życia. Dlatego Zarząd Dróg Miejskich będzie prowadzić działania, skierowane do kierowców i seniorów, które „obudzą” obydwie grupy.

„Przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa, doświetlanie przejść dla pieszych, budowanie sygnalizacji świetlnych, czy naprawa dróg – to działania niezbędne dla poprawy bezpieczeństwa. Ale ważna jest również zmiana świadomości i postaw. To właśnie dzięki wrażliwości, uwadze i odpowiedzialności użytkowników dróg, infrastruktura miejska może zyskać na wartości i zacząć pełnić pożądaną funkcję” – mówi Łukasz Puchalski, Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.

Działania w ramach kampanii prowadzone będą do 29 lutego 2020 roku.

Czytaj również