Dzisiaj jest 18 Września 2019, Środa, imieniny obchodzą:

E-recepta w drodze z wakacji

Dodano: 03 września 2019

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło I etap kampanii informacyjno-edukacyjnej na temat korzyści związanych z e-receptą i zalet Internetowego Konta Pacjenta. Akcja realizowana pod hasłem Co ma wspólnego Pieseł z e-receptą? prowadzona jest w pociągach PKP Intercity oraz internecie.

 

Źródło: www.centrumprasowe.pap.pl

Bohaterem spotu/filmu animowanego jest sympatyczny piesek, który wspólnie „ze swoimi ludźmi” korzysta z e-recepty i licznych udogodnień, jakie daje Internetowe Konto Pacjenta. Celem animacji jest pokazanie, co zyskuje pacjent i jego najbliżsi, kiedy korzystają ze wszystkich dostępnych e-usług w ochronie zdrowia. Eksponowane jest poczucie swobody jakie daje nam uwolnienie się od niepotrzebnych informacji i równocześnie gwarancja szybkiego dostępu do informacji o zdrowiu swoim i swoich bliskich w każdej chwili i w dowolnym miejscu, kiedy tylko okaże się to konieczne.

„Dotychczasowe działania komunikacyjne i edukacyjne dot. projektu e-zdrowie ogniskowały się na dotarciu do środowiska medycznego – lekarzy, pielęgniarek oraz farmaceutów. Te grupy znają już e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta, część bierze udział w pilotażu e-skierowania. Teraz skupiamy się na pacjentach i ich rodzinach. Animacja, którą w sierpniu mogą zobaczyć pasażerowie pociągów PKP Intercity, to zapowiedź dużej kampanii informacyjno – edukacyjnej, która ruszy już we wrześniu” – powiedział Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za cyfryzację.

Animacja jest wyświetlana na ekranach LCD w pociągach Pendolino i Flirt PKP Intercity w całej Polsce. Emisja rozpoczęła się 14 sierpnia i potrwa do 28 sierpnia br. Pasażerowie mają okazję zobaczyć film cztery razy w ciągu godzinnej podróży. Ponadto, od 20 sierpnia br. kampania została wzmocniona działaniami w internecie. Są one prowadzone w serwisach ogólnopolskich o charakterze informacyjno-edukacyjnym i mediach społecznościowych (YouTube, Facebook).

„Dokładamy starań, aby nasze działania uwzględniały perspektywę pacjentów. Zdecydowaliśmy o wyborze ekranów LCD w pociągach kursujących na najbardziej atrakcyjnych turystycznie trasach (Gdańsk, Zakopane, Wrocław). Średnia długość podróży wynosi 4 godziny. To zapewnia dotarcie z przekazem do dużego i precyzyjnie zdefiniowanego audytorium w grupie osób mobilnych. Zdecydowaliśmy się na ostatnie tygodnie wakacji, aby przekaz trafił do zwiększonej grupy podróżnych, którzy wracają z dłuższych urlopów albo korzystają z weekendów sierpniowych. Zabawny scenariusz i sympatyczny bohater animacji z pewnością przyciągnie uwagę pasażerów, a treści – pomimo, że instruktażowe – będą łatwo i chętnie zapamiętane. To dotarcie zarówno efektywne, jak i efektowne” – uważa Agata Kurek-Stec, Kierownik zespołu komunikacji projekt e-zdrowie (P1).

Po zakończeniu kampanii w pociągach PKP Intercity animacja będzie wyświetlana w salach obsługi klientów w Wojewódzkich Oddziałach NFZ, które dysponują ekranami LCD.

Oddziały Wojewódzkie NFZ, które od kwietnia br., mogą potwierdzać profil zaufany, są ważnym ogniwem w komunikacji z pacjentami i miejscem, w którym otrzymują oni profesjonalną pomoc podczas pierwszego logowania na swoje Internetowe Konto Pacjenta – wyjaśnia Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

kom/ mgost/ mark/

Czytaj również